De Domtoren, het icoon van Utrecht, heeft vanwege restauratie vijf jaar in de steigers gestaan. Maar de klus is geklaard en de steigers zullen geleidelijk verdwijnen waardoor de Dom weer volledig zichtbaar zal worden. Om dat te vieren hebben we voor Utrecht Marketing de campagne ‘De Dom pakt uit!’ ontwikkeld om de feestelijke programmering onder de aandacht te brengen.

De campagne stijl die we hebben ontwikkeld bestaat uit een variatie van feestelijke pakpapier patronen. De patronen zijn gebaseerd op de huisstijl van de Domtoren en bevatten vormen die afgeleid zijn van de gotische ramen. Samen met het kleurpalet is er een rijke en bovenal feestelijke stijl ontwikkeld die breed inzetbaar is.

De campagne laat zich steeds meer zien in de stad, zo zijn de etalages van het voormalig Decathlon pand in hartje Utrecht voorzien van de feestelijke patronen. Dagelijks passeren hier 35.000 mensen, een mooie gelegenheid om de campagne onder de aandacht te brengen.

Nog een leuke spin-off van de campagne ‘De Dom pakt uit’. Vanaf de Open Monumentendag is een kleine expo te zien over de restauratie van de Dom. Uiteraard op het Domplein. Met leuke achtergrondinformatie en weetjes voor jong en oud.

Veldwerk; ter inspiratie hebben we een waardevolle rondleiding in de Domtoren gehad. Onder de indruk van de historie en de mooie verhalen, en bovenal van het spectaculaire uitzicht op 112 meter hoogte.

Ook aan de slag met een wervende campagne?

Neem dan contact op met Marius Regterschot
06 512 59 170 – marius@capaz.nu

Of laat een berichtje achter:

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Studio CAPAZ is gevestigd in hartje Utrecht in creatief verzamelgebouw Hooghiemstra. In de buurt? Kom ook eens langs!